Καμπανάκι για τις ψηφιακές δεξιότητες

Υπαρκτός ο φόβος του "ψηφιακού αποκλεισμού" λόγω μειωμένων ψηφιακών ικανοτήτων

Η πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ με τίτλο "Education Today 2013" αναφέρει ότι το ψηφιακό χάσμα που δημιουργείται από τις διαφορές στην πρόσβαση στην τεχνολογία έχει μειωθεί στα σχολεία. Πολύ ενδιαφέρον έχει μάλιστα το διάγραμμα που δείχνει την Ελλάδα ψηλά στη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών μέσα στις σχολικές τάξεις.

Ωστόσο ένα δεύτερο χάσμα παραμένει πεισματικά και είναι αυτό που βασίζεται στις ψηφιακές ικανότητες. Το χάσμα δημιουργείται τώρα περισσότερα ανάμεσα σε όσους κατέχουν τις απαραίτητες γνώσεις και επιδεξιότητες ώστε να επωφεληθούν από τα ψηφιακά μέσα και σε όσους δεν τις κατέχουν. Αυτή η διαφορά είναι αποτέλεσμα των ανισοτήτων που υπάρχουν στους μαθητές σχετικά με την οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική τους κατάσταση. 

Η χρήση των νέων τεχνολογιών στο σχολείο μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση του αντίκτυπου του ψηφιακού αποκλεισμού, καθότι η χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή είναι συνδεδεμένη με την ανάπτυξη ακαδημαϊκών δεξιοτήτων και ικανοτήτων.

Διαβάστε περισσότερα στοιχεία στο τεύχος 92 του "Καινοτομία, Έρευνα & Τεχνολογία" (περιοδική έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης)

Δεν υπάρχουν σχόλια: